vrijdag 8 augustus 2008

Nostalgie: het Kinder surprise-eitje

Wie kent het nu niet? Het surprise-ei van Kinder, dat zijn 3 dingen: een verrassing, chcocolade en een speelgoedje. Elke keer moederlief naar de bakker of winkel trok, zaagden we de oren van haar hoofd voor dat ene chocolade eitje dat ons opnieuw minuten vol speelplezier zou opleveren. Bij het lezen van volgende artikel in de Morgen, wist ik even niet wat te denken: "Duitsland wil surprise-ei verbieden". Volgens de Duitse commissie voor Kinderzaken is de combinatie van voedsel met niet-eetbaar speelgoed te gevaarlijk. Ferrero, de fabrikant van de chocolade eitjes, vindt het verhoogd risico redelijk absurd daar er amper bewijzen zijn dat de eieren te gevaarlijk zouden zijn voor kinderen. Als kind raakte ik soms ook wel lichtelijk geïrriteerd als ik dat gele potje niet openkreeg, maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit ook maar één seconde eraan gedacht heb om het door mijn strot te rammen.


Bron: De Morgen
Fotowww.eierkamer.nl

Geen opmerkingen: