donderdag 21 augustus 2008

Van Nistelrooy Quintet

Gisteren trad het "Van Nistelrooy Quintet" op in het fort 4 te Mortsel. Jullie stellen zichzelf waarschijnlijk nu de vraag; "who the ...?" Dit Antwerps jazz-collectiefje is al jaar en dag samen en ik zag het vijf-tal dan ook exact 2 zomers geleden aan het werk toen ik op een zwoele zomeravond langs de Barcelonese Ramblas slenterde. Het groepje wist meteen mijn aandacht te strikken en in een mum van tijd had een hele bende gegadigden zich rond de muzikanten geschaard. Toen ik begin deze week een kleine affiche in mijn favoriete regionale krant tegenkwam, moest ik meteen terugmijmeren aan de tijd in Barcelona. Meteen volgend op die gedachte, stelde ik mij de vraag of ze de muntstukjes die ik aan hen besteed had wel goed benut hadden? Alsof ze nog zouden weten wie ik ben...
Ik heb nog ergens een videootje van hen liggen en zodra mijn pc dat bestand teruggevonden heeft, plaats ik het hieronder. Wie nu al benieuwd, of in to jazz is, kan ik ten zeerste aanbevelen de jongens van het "Van Nistelrooy Quintet" live aan het werk te gaan zien morgen, vrijdagavond, op de Dageraadplaats te Antwerpen. Veel luisterplezier!

Geen opmerkingen: