dinsdag 9 september 2008

Benvenuto

De scholen hebben al ruim één week hun activiteiten hernomen. Na afwezigheid van amper 1 jaartje, heb ook ik besloten om opnieuw achter de lesbanken plaats te nemen. Vanaf vandaag, zal ik in avondonderwijs lessen Italiaans volgen. Gedurende 3 uurtjes probeer ik één van de talen met de mooiste uitspraak ter wereld onder de knie te krijgen. De voorkeur ging eerst uit naar de Portugese taal, maar daarvan heb ik reeds de basis meegekregen in Frankrijk. De taal en cultuur uit Italië spreken mij enorm aan en vormen een geheel nieuwe uitdaging. Bovendien draagt de VDAB haar steentje bij en zal men de helft van de opleiding financieren. Rede te meer dus om deze kans niet links te laten liggen. Op deze manier breid ik mijn talenkennis nog wat uit en ik doe ik mijn naam van polyglot alle eer aan.

Foto: wikipedia

Geen opmerkingen: