vrijdag 11 juli 2008

El Gusto

Als volleerd mediawatcher, houd ik natuurlijk de laatste ontwikkelingen in het medialandschap nauwlettend in de gaten. Zo liet ik afgelopen week, tijdens een lastminute winkelrush in een niet te vermelden winkelketen, mijn ogen vallen op een gloednieuw magazine. Het blaadje draagt de naam El Gusto, en draagt als onderschrift de filosofie van het genieten. Hoofdredacteur Ben Vinken probeert met dit magazine al wat smaakvol is te profileren. Op de cover van dit tweede nummer pronkt Kamagurka, die een notoir sigarenroker blijkt te zijn. Dit nummer, dat amper 2 keer per jaar verschijnt, wijdt vooral aandacht aan de luxueuzere noden der aarde: "liquors and cigars". De nieuwste wijnen, de beste cognacs, de mooiste vakanties en de beste sigaren worden deskundig gestest en naar de lezer toe beschreven.

El Gusto verschijnt maar twee keer per jaar, en maar goed ook denk ik. Het blad kost bijna 7 euro en krijgt van mij persoonlijk maar een korte levensverwachting. Het magazine oogt mooi en verzorgd, maar ik stel me meer de vraag of er wel een niche te wachten zit op dit soort blad? Tegenwoordig kan je het zo gek niet bedenken of er bestaat voor elk onderwerp wel een magazine of boekske. Deze tweede editie van El Gusto, het lente- en zomernummer met andere woorden, wist mij vooral te strikken door de reportages over Havana club en het Xde sigarenfstival van de Cubaanse hoofdstad. Duidelijk gaat het hier dus over een Cubaspecial. En veel meer dan deze eenmalige aankoop, zit er niet in vrees ik. De nieuwsgierigen kunnen altijd een kijkje gaan nemen op de website: http://www.elgusto.be/
foto: askthecigarguys.com

Geen opmerkingen: